Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2008

ΕΡΩΤΑΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ ( ΣΧΕΔΙΑ ΜΕ ΜΕΛΑΝΙ)


Το καλοκαιρι στην Κρητη με την απεραντοσύνη του Λυβικού στα μάτια και την ασβεστη νοσταλγία της αθωότητας στα μάτια ξεκίνησα μια σειρά απο σχέδια στά βήματα των αρχαίων αγγειογραφιών όπου το βασικό εικαστικό μορφοπλαστικό εργαλείο είναι η γραμμή και δευτερεύοντως ο όγκος σκούρων επιφανειών. Δεν ξέρω αν έχουν όλα τούτα κάποια πρωτοτυπία και ούτε με ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Στην πραγματικότητα αυτό που ήθελα ήταν να κανω το κέφι μου και να παιξω. Ξεκίνησα σχεδιάζοντας prima vista χωρίς προσχέδια και άλλη προετοιμασία. Ακολουθούσα αυτό πού μου υπαγόρευε το ίδιο τό σχέδιο και οι εικαστικές του ανάγκες. Αλλού έπρεπε να ξαπλώσω τη γραμμή κι αλλού να την ψηλώσω. Ακολουθούσα το μονοπάτι της περιπέτειας της γραμμής. Αρχισαν τα πρώτα σχέδια να δείχνουν έναν δρόμο και ακολούθησα χωρίς να παρεμβαίνω πολύ πολύ. Βγήκε μιά σειρά πού τήν ονόμασα ΕΡΩΤΑΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ. Είναι είκοσι σχέδια με θέμα τόν Έρωτα όπως συμπλέκεται και μπερδεύετεια στά ανθρώπινα πράγματα. Παρίσταται φτερωτός σαν αρχάγγελος κουβαλώντας στην πλατη του καράβια της φυγής και του ανέμελου ταξιδιού, φεγγάρια μισοφέγγαρα που με το γλυκόπικρο φωτεινό τους χαμόγελο αποκαλύπτουν τά πρόσωπα των ανθρώπων που ερωτεύονται. Κουβαλάει φορές-φορές μάχαιρα πού πονά και κόβει δρόμο στά εμπόδια. Σκεπάζει τρυφερά τούς ερωτευμένους και τους φυλάει σαν άλλη παραμάνα απο το μάτι το κακό.
Ο Αρχάγγελος Έρωτας τραγουδάει λαϊκά γιαυτό και θα συνοδέψω τά σχέδια αυτά με στιχάκια απο παλιά, κυρίως λαϊκά τραγούδια απο κείνα τα ανεπιτήδευτα μαλάματα των ανθρώπων που δεν γυρευαν να δοξαστούν μέσα απο τα έργα τους άλλα να κοινωνήσουν απλά τον πόνο και το σεβντά τους, πού η αγάπη τους για τη ζωή δεν είχε όρια και γκρέμιζε τούς φρακτες των ιδεολογημάτων και των βεβαιοτητων των πουριτανών όλων των εποχών। Τα σχέδια μου , ξέρω καλά, δεν έχουν το ίδιο ήθος. Δεν είναι απλά και ανεπιδητευτα γιατί εγώ δεν είμαι , δυστυχώς, έτσι. Απλά τα συνταιριάζω μαζί για να κάνω το κέφι μου και για να πληρώσω την ασίγαστη νοσταλγία μου για την αθωότητα.
 Ο στιχουργός Ηλίας Κατσούλης δέχτηκε να ντύσει με στίχους τα σχέδια του έρωτα αρχάγγελου। περιμένω με αγωνία το αποέλεσμα । 30-1-2008

Δεν υπάρχουν σχόλια: